محل تبلیغات شما

هر چند که استعداد و توانمندي يک داوطلب، نقش اصلي را در موفقيت وي در آزمون سراسري دارد، اما نمي‌توان نقش مدرسه و کلاس درس را در موفقيت يک داوطلب منکر شد؛ زيرا داوطلب در مدرسه مي‌تواند با همراهي دانش‌آموزان توانمند کلاس، در يک جوّ رقابتي مثبت قرار گيرد تا با انگيزۀ بيشتري درس بخواند. همچنين برنامه‌ريزي دبيران و و نظارت مداوم آنها هم در جاي خود، بسيار مهم است و از کوتاهي‌هاي گاه و بي‌گاه داوطلبان مي‌کاهد. وقتي يک دانش‌آموز در خانه درس مي‌خواند، خود را موظّف نمي‌بيند که در زماني معين، مباحث درسي را بخواند؛ و از سوي ديگر، از آزمون‌هاي تشريحي و تستي دبيران بي‌بهره مي‌ماند و نمي‌تواند خود را به طور مداوم بسنجد و از اشتباهات و ضعف‌هاي احتمالي‌اش باخبر شود. شايد بگوييد که با شرکت در آزمون‌هاي آزمايشي، اين مشکل رفع خواهد شد، اما به تجربه ديده‌ايم که حتي اين آزمون‌ها هم، در صورتي که از سوي دبيران ارزيابي شود، ارزش و اعتبار خوبي پيدا مي‌کند؛ چون دانش‌آموز، خود را موظف مي‌بيند که نسبت به اين آزمون‌ها متعهدانه درس بخواند، و در صورتي که سؤالي را متوجه نشود يا در نکته‌اي ضعف داشته باشد، از دبيران خود راهنمايي بخواهد؛ حتي براي آمادگي همين آزمون‌هاي آزمايشي، کادر مدرسه، به ويژه دبيران، بهتر مي‌توانند داوطلبان را راهنمايي کنند.

دقت و سرعت، دو امر مهم ديگر است که .

نقش مدرسه در موفقيت يک داوطلب

مطالعه هدفمند؛ رمز و راز موفقيت در آزمون سراسري

چگونه مسؤليت اشتباه خود را پذيرا باشيم؟

يک ,درس ,دبيران ,مدرسه ,داوطلب ,موفقيت ,و از ,در موفقيت ,خود را ,آزمون‌هاي آزمايشي، ,را در

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اسد معانی انجمن علمي و حرفه اي مديران و حسابداران